Club Corason - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu Club Corason - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu

Club Corason

Door: Anouk Vissers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 April 2015 | Peru, Cuzco

Inmiddels zijn we alweer een paar weken verder. Om nog even terug te komen op het einde van mijn vorige verslag, de uitslag van het onderzoek in het ziekenhuis was een bacteriële infectie. Ik heb een berg medicijnen gekregen en daarna ging het al gauw beter. Toch blijf ik een beetje tobben met maag/darmproblemen, want daarna werd ik weer ziek. Nu gaat het gelukkig weer iets beter. Hopelijk ben ik snel weer helemaal beter.

Vanaf vandaag heb ik nog 1 week vrijwilligerswerk te gaan. Club Corason is echt fantastisch! Ik voel me daar helemaal thuis. Op maandag bereiden we de week altijd voor. Op dinsdag is er sport en spel. Op woensdag doen we altijd Engels. Op donderdag knutselen we en op vrijdag is er bijbel les. Hier een greep van activiteiten die we gedaan hebben. We hebben de letters A, B en C geleerd in het Engels. Apen, bijen, beren, katten en circustentjes geknutseld. Met Pasen hebben we eieren geschilderd, verstopt en gezocht natuurlijk. En de afgelopen week stond in teken van het circus. We hebben een erg leuke voorstelling gedaan waarbij de jongste groep (3-6 jaar) circusdieren waren die door zogenaamde brandende hoepels moesten springen. De middelste groep (7-12 jaar) waren clowns die grappige trucjes hebben gedaan. En de oudste groep (13-16 jaar) waren jongleurs en acrobaten. Het was een fantastische show inclusief popcorn en gecarameliseerde appels.

Deze week ga ik mijn donatie geven aan het project. Ik overleg met de coördinator van het project worden het spelletjes voor de 'game-room'. Ik heb het ingezamelde geld verdeeld over mijn oude project en dit project. Op die manier krijgen ze allebei wat en komt het geld goed terecht.

Dit weekend heb ik genoten van een heerlijk weekend in de natuur. Zaterdag heb ik een pittige hike gedaan in de bergen bij Urumbamba. En zondag ben ik gaan paardrijden bij Sacsayhuaman. Het was echt fantastisch, met prachtige uitzichten!

Nu is het aftellen geblazen, want over 6 dagen komt Robert naar Cusco! Eindelijk een bekend gezicht in mijn wereldje. Ik kan niet wachten om alles hier te laten zien en te beginnen aan een nieuwe fase, namelijk reizen!

  • 21 April 2015 - 19:03

    Bert En Plonie Timmermans:

    Hallo Anouk, leuk om weer alles te lezen over jouw belevenissen. Het zal vrijdag een dubbel gevoel zijn als jij afscheid neemt.
    Gelukkig komt Robert het weekend.


    Wij hopen dat je gauw weeer de oude bent.
    Geniet samen van jullie reis.


    Groetjes,

    Bert en Plonie

  • 21 April 2015 - 20:13

    Mama En Papa:

    Ha meisje, wat geweldig dat het goed gekomen is met je project, kun je met een goed gevoel beginnen aan je reis met Robert........nog 5 zachtjes slapen! En natuurlijk superfijn dat je weer wat bent opgeknapt ! Fijne gezellige week en we spreken elkaar snel via skype :-)we zijn trots op je..........ga je verheugen op een onw ijs gave reis met je lief! Dikke xxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vrijdag 30 januari 2015 is het zover... Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika!! De eerste 3 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen bij het project 'Los Molinos' in Cusco in Peru. Daarna ga ik nog lekker 2 maanden reizen door Peru, Bolivia, Argentinië en Chili!

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 6292

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 24 April 2015

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: