Algunas aventuras! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu Algunas aventuras! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu

Algunas aventuras!

Door: Anouk Vissers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 Maart 2015 | Peru, Cuzco

Mijn vorige verslag eindigde ik met continuará, ofwel wordt vervolgd... Sindsdien zijn er een hoop dingen gebeurd en veranderd. En heb ik wat avonturen meegemaakt.

Nadat ik gestopt ben bij Los Molinos had ik een weekje vrij. Omdat er toen nog niks duidelijk was over een nieuw project, had ik besloten om een weekje te gaan reizen. Ik vond het best spannend om alleen op pad te gaan en heb er ook wel even over getwijfeld, maar ik dacht, ik ben nu hier, dus deze kans moet ik grijpen. Ik heb een prachtig reisje gemaakt naar de kust! Met Peru Hop heb ik Nasca, Huacachina, Paracas en Lima bezocht. Het was fantastisch! Ik heb gezellige mensen ontmoet, prachtige landschappen gezien en leuke activiteiten gedaan. Zo ben ik gaan sandboarden. Dat is eigenlijk snowboarden, maar dan in het zand. Met een buggy werden we naar de sanddunes gebracht, dat ritje was al fantastisch! Bovenaan de heuvel was het toch wel een beetje eng, maar toen ik eenmaal ging was het echt super gaaf! In totaal hebben we 6 dunes gedaan. We sloten af met een prachtige zonsondergang! Ook heb ik een leuke boottocht gemaakt naar de Ballestic Islands. Daar hebben we zeehonden, vogels en pinguïns gespot. Het was heerlijk om op het water te zijn. Verder heb ik in Lima 2 mooie wijken bezocht, Miraflores en Barranco. Totaal andere sfeer dan in Cusco, veel grootser en moderner. Na een lange reis terug kwam ik weer terug in Cusco. Het voelde als weer thuiskomen. Toen ik thuiskwam was de sleutel van mijn appartement afgebroken in het slot, waardoor ik mijn huis niet meer in kon. Uiteindelijk heb ik soort van ingebroken in de school en ben ik via het raam binnen gekomen. Wat een avontuur ook weer...

In de week dat ik weg was heeft de coördinator van hier een ander project voor me geregeld. Afgelopen maandag ben ik gestart bij Club Corason. Ook weer een BSO project, alleen veel beter georganiseerd. Ik had een leuke introductie en kennismaking. Een enthousiaste vrouw heeft me alles verteld en uitgelegd over het project. Daarna kwamen de andere vrijwilligers en hebben we samen de week voorbereid. Dit doen we elke maandag bij The Meeting Point, een koffiebar en restaurant. Zij sponsoren het project ook. De mensen en de kinderen op het project zijn zo aardig, dat ik het gevoel heb dat ik in een warm nest terecht ben gekomen. Dit voelt zo anders en ik heb het gevoel dat ik daar helemaal thuis hoor. Als een vis (sertje) in het water!

Andere avonturen heb ik dit weekend meegemaakt... vrijdag ben ik bestolen. In de bus naar mijn project hebben ze mijn portemonnee weten te stelen in de drukte. Echt balen! Voor 1x zat mijn creditcard erin, dus daar moest ik snel achteraan om 'm te blokkeren. Gelukkig heeft mijn moeder het kunnen regelen. Morgen ga ik maar even aangifte doen. Vandaag heb ik ook nog wat meegemaakt. Twee weken geleden was ik erg ziek door een voedselvergiftiging. Tijdens mijn reisje ging het wat beter, maar ik bleef darmklachten houden. Dit weekend ben ik weer ziek geworden. Na 2 weken werd het toch maar eens tijd om naar de dokter te gaan. Ik ging met Winnie (coördinator) naar een kliniek. Na uitleg werden we doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. We konden wel gebracht worden. Na een tijdje kwam ons vervoersmiddel... het was een ambulance! Hiermee werden we afgezet bij het andere ziekenhuis. Ik ben daar goed geholpen. Ze denken aan salmonella of een parasiet. Ze hebben bloed afgenomen en ik moet wat ontlasting indienen zodat ze dat kunnen onderzoeken. Ik hoop deze week de uitslag te krijgen en medicijnen natuurlijk. Dus ja, ik maak echt van alles mee hier in Peru. It's all part of the experience!

  • 30 Maart 2015 - 11:19

    Mama Marion:

    Ja, ja kleine meisjes maken grote avonturen mee : ) Maar je houdt je prima staande daar, met alles wat op je pad komt.....goede , maar ook minder goede dingen. We zijn trots op je! We hopen dat je snel weer beter bent, zodat je ook straks weer fit bent om te gaan reizen met Robert.....nog 4 weken wachten! En lang leve skype ; ), zo zien we je toch regelmatig, dikke xxxx van ons

  • 30 Maart 2015 - 11:27

    Bert Timmermans:

    Hoi Anouk,

    Met belangstelling je verslag gelezen. Leuk, dat je er een week alleen op uit bent geweest, heb je in ieder geval toch weer wat meer van het land gezien. Balen, dat je portemonnee gestolen is, maar gelukkig kon je moeder je creditcard blokkeren; heel verstandig.
    Jammer , dat je ziek bent geworden. het is niet leuk, die darmklachten, heb ik ook vaak in het buitenland, en dan voel je je echt lamlendig. maar uiteindelijk komt alles goed.
    In ieder geval hopen wij, dat je snel weer opknapt, zodra je de juiste medicijnen hebt.

    Een knuffel van Bert en Plonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vrijdag 30 januari 2015 is het zover... Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika!! De eerste 3 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen bij het project 'Los Molinos' in Cusco in Peru. Daarna ga ik nog lekker 2 maanden reizen door Peru, Bolivia, Argentinië en Chili!

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 6292

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 24 April 2015

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: