Mi última semana español - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu Mi última semana español - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu

Mi última semana español

Door: Anouk Vissers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 Februari 2015 | Peru, Cuzco

Inmiddels ben ik begonnen aan mijn laatste week Spaans. Sinds vorige week zijn de lessen wel wat pittiger. Wat een hoop verschillende groepen verleden tijd hebben ze in het Spaans! Best verwarrend. Ik versta het al aardig en langzaam aan kan ik me steeds beter verstaanbaar maken. Blijven oefenen en dan kom ik er wel.

Dit weekend heb ik leuke uitstapjes gedaan. Zaterdag ben ik naar Sacred Valley geweest. De hele dag op pad geweest om ruïnes te bekijken. Echt super mooi! Ook hebben we een weverij bezocht. Daar hebben locals laten zien hoe ze stoffen maken hier. Van het wol maken tot verven tot weven. Het leek wel alsof we terug gingen in de tijd. Erg interessant!

Zondag hebben we actief gedaan en zijn we gaan ziplinen. Dat is een soort tokkelen. We werden opgehaald bij school en na 1,5 uur rijden kwamen we aan bij de plaats van bestemming. Ergens in de middle of nowhere waren een paar kabels gespannen. Ze waren zo dun, dat ik even dacht, ik durf niet meer... maar na alle uitleg had ik er super veel zin in. We hebben 4 ziplines gedaan: een opwarmertje, een langste, hoogste en snelste. Het was echt fantastisch, gaaf, te gek en het gaf een enorme adrenaline kick. Ik heb er zelfs eentje liggend gedaan. Echt super bijzonder tussen de bergen, wolken en in de vallei!!

Na deze week ga ik beginnen aan mijn volgende hoofdstuk, namelijk vrijwilligerswerk bij Los Molinos. Eerst maar eens verhuizen dit weekend. Van mijn gastgezin ga ik over naar het appartement boven de taalschool. Ik kijk terug op een leuke tijd bij Carlo. Super aardig, attent en zorgde erg goed voor mij. Ook al was het soms even afzien zonder water. Ach, het hoort allemaal bij de ervaring die ik hier op doe. Ik kan nu al zeggen dat het een hele ervaring is! En ik geniet er volop van!

  • 17 Februari 2015 - 23:10

    Bert Timmermans:

    Hoi Anouk,
    Klinkt allemaal erg spannend, dat ziplinen.
    Ik doe het niet na.
    Wat een leuke ervaringen zijn dat allemaal.
    Veel plezier met je vrijwilligerswerk en een dikke pakketd van ons.
    Groetjes uit Venray

  • 20 Februari 2015 - 11:18

    Janny Vissers:


    Hoi Anouk,

    Wat heb je al leuke en spannende dingen meegemaakt.
    Fijn om te lezen dat je ervan geniet.
    Het ziplinen lijkt me zeker een hele ervaring. Als ik dat zo lees dan denk ik dat ik ook gedacht zou hebben zal ik dit wel doen. Knap hoor.
    Misschien heb je daar straks wat foto's van.

    Je gaat dit weekend verhuizen voor je vrijwilligerswerk. Weer een hele andere ervaring.
    Wat kom je daar weer tegen. En wat ga je weer doen.

    Fijn dat je zo'n leuk gastgezin hebt gehad. Dat is al fijn als je in Peru aankomt.
    Ze hebben goed voor je gezorgd.
    Nu naar je appartement. Weer een andere omgeving.

    Anouk, veel plezier met je vrijwilligerswerk.

    Heel veel groetjes van Albert en Janny.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vrijdag 30 januari 2015 is het zover... Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika!! De eerste 3 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen bij het project 'Los Molinos' in Cusco in Peru. Daarna ga ik nog lekker 2 maanden reizen door Peru, Bolivia, Argentinië en Chili!

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 6295

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 24 April 2015

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: