Reis en aankomst Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu Reis en aankomst Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst Peru

Door: Anouk Vissers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Februari 2015 | Peru, Cuzco

Na een moeilijk afscheid in Nederland, ben ik vrijdag 30 jan 2015 begonnen aan de reis van mijn leven. Eerst 3 maanden vrijwilligerswerk doen en daarna nog 2 maanden reizen door Zuid-Amerika!

Vòòr we vertrokken moest het vliegtuig sneeuwvrij gemaakt worden. Het leek wel alsof we door een soort wasstraat gingen. In het vliegtuig kwam ik naast een Nederlandse jongen te zitten. Hij ging een grote reis maken naar Antarctica. We raakten aan de praat en zijn samen opgetrokken tot in Madrid. De vlucht van Madrid naar Lima duurde lang, maar ging verder prima. Daarna zou ik nog van Lima naar Cusco moeten vliegen. Bij de bagage in Lima ging het mis. Deze was ernorm vertraagd waardoor ik mijn vlucht miste. In een vreemd land waar ze bijna geen Engels spreken en waar ik van het kastje naar de muur werd gestuurd, raakte ik toch wel een beetje in paniek. Met de tips van Robert heb ik de vlucht kosteloos kunnen omboeken. Om 13.00 uur locale tijd kwam ik dan eindelijk aan in Cusco.

Buiten stond een oude man met een naambordje op mij te wachten. Het was Carlo van mijn gastgezin. Aangekomen bij het huis leek het wel alsof de tijd heeft stilgestaan. Een leuk, knus huisje met ouderwetse spullen. Ik heb een eigen slaapkamer en badkamer, super fijn. Ik werd welkom geheten met een heerlijke uitgebreide lunch (belangrijkste maaltijd van de dag). Met handen, voeten en een beetje Spaans hebben we een leuk gesprek gehad. In grote lijnen begreep ik het nog ook ;) Daarna hebben we een wandeling gemaakt en heeft Carlo me Cusco laten zien. Eerste indruk, een erg leuke en mooie stad!

  • 01 Februari 2015 - 17:59

    Plonie Timmermans:

    Hallo Anouk,

    Leuk om mee te lezen in je reisverslag.
    Succes morgen met je Spaanse les.

    Groetjes,

    Plonie

  • 01 Februari 2015 - 18:10

    Robert :

    Ha lieverd,

    Leuk om je eerste berichtje hier te lezen! Vooral fijn om je vandaag even te zien en horen via Skype! Succes en vooral veel plezier!

    Heel veel kusjes!

  • 01 Februari 2015 - 20:02

    Mama:

    Ha meisje ,wat was ik blij je te zien via Skype en dat alles uiteindelijk goed is gekomen . Je bent een kanjer !
    Morgen lekker naar "school" Exito !!! Dikke knuffel van ons!

  • 01 Februari 2015 - 20:23

    Jolien Van Oers:

    Hee Anouk,

    Fijn dat je goed bent aangekomen, maar wat vervelend dat je reis niet helemaal vlekkeloos is verlopen... Sterkte met wennen, maar vooral veel plezier gewenst!

    Groetjes, Jolien

  • 01 Februari 2015 - 21:14

    Bert:

    Hoi Anouk,

    Leuk om jouw reis hier te volgen. Fijn dat alles is goedgekomen met je bagage en de vlucht.
    Veel plezier verder en wij blijven je volgen.
    Dikke knuffel van ons en de groeten,
    Bert

  • 01 Februari 2015 - 23:25

    Janny Vissers:


    Hallo Anouk,

    Ik heb je reisverslag gelezen. Het zat je even niet mee, maar gelukkig is alles goed gekomen.
    Ik kan me voorstellen dat je even in paniek raakte.

    Anouk wij wensen je daar een hele fijne tijd als vrijwilligster.

    Heel veel succes.

    Groetjes Albert en Janny

  • 03 Februari 2015 - 19:18

    Loes:

    Leuk om te lezen Anouk!
    Jij wilt een avontuurlijke reis en dan zul je altijd zien dat
    dat al tijdens de vlucht begint!

    Geniet ervan!

  • 03 Februari 2015 - 21:38

    Tineke En Frits:

    Hoi Anouk
    Groetjes uit den Bosch hoop dat de reis aan al je verwachtingen voldoet dikke kus

    Tineke en Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vrijdag 30 januari 2015 is het zover... Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika!! De eerste 3 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen bij het project 'Los Molinos' in Cusco in Peru. Daarna ga ik nog lekker 2 maanden reizen door Peru, Bolivia, Argentinië en Chili!

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 6297

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 24 April 2015

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: