Viajar con mi novio - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu Viajar con mi novio - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu

Viajar con mi novio

Door: Anouk Vissers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Mei 2015 | Bolivia, Sucre

Twee weken geleden was het eindelijk zover... ik mocht Robert ophalen bij het vliegveld van Cusco! Met gezonde spanning stond ik hem op te wachten. Het weerzien was super leuk en erg vertrouwd! Ik kon niet wachten om hem mee te nemen in mijn wereldje waar ik 3 maanden gezeten had. Voor mij startte zijn komst de volgende fase, namelijk reizen. We zijn begonnen in Cusco en daarna naar Aguas Calientes geweest. Dat is het dorpje aan de voet van de Machu Picchu. We hebben daar 1 nacht doorgebracht en moesten daarna al om 05.00 uur opstaan om ons klaar te maken voor de trip. Bij de ingang hadden we afgesproken met onze gids. Samen met een jongen uit Duitsland hadden we een privé tour. Toen we aankwamen was het heel erg mistig en regende het. We waren er even bang voor dat het de hele tijd zo zou blijven, maar gelukkig klaarde het op en hadden we helder en zonnig weer. De rondleiding met de gids was erg interessant. Daarna hadden we nog een paar uur vrije tijd. Dat konden we goed gebruiken, want het was mega groot en er viel ontzettend veel te zien. Helemaal bovenaan gebeurde er iets bijzonders... Met uitzicht op de Machu Picchu heeft Robert mij ten huwelijk gevraagd!! Wat een verrassing was dat! En natuurlijk heb ik 'JA' gezegd. De eerste die ons feliciteerde was de gids die toevallig voorbij kwam lopen. 'What are you doing there Robert?', was de vraag haha. Hij feliciteerde ons en heeft nog wat foto's genomen. Kortom, Machu Picchu was een onvergetelijke trip!!

Daarna zijn we van Cusco naar Arequipa gegaan. Een mooi wit stadje. Vanuit hier zijn we naar de Colca Valley en de Colca Canyon geweest. Prachtige uitzichten met grote condors en een super diepe kloof. Ook zijn we in Chivay nog naar hotsprings geweest midden in de natuur met uitzicht op prachtige bergen. Vervolgens zijn we naar Puno geweest. Een grote stad aan het Titikaka meer. Vanuit daar hebben we een 2-daagse trip gemaakt naar Amantani eiland. Daar hebben we bij locals geslapen en genoten van traditioneel eten en een feest. De familie was erg gastvrij en we hebben een leuk gesprek met ze gehad. Onderweg hebben we ook een 'floating island' gezocht. Heel bijzonder was dat, aangezien alles van riet was gemaakt. Het eiland, de huisjes en zelfs de boten! Na deze trip zijn we naar het buurland vertrokken, namelijk Bolivia.

De grens over was helaas nog niet zo makkelijk. Ik had namelijk mijn visum overschreden met 6 dagen. In Peru hadden ze me verteld dat ik een boete van 6 dollar zou moeten betalen. Bij de grens in Bolivia deden ze opeens moeilijk en moest ik in de haast en onder druk 3x zoveel betalen. Dat leverde wel wat stress en irritatie op! Maar uiteindelijk is het goed gekomen. We zijn gestart bij de stad La Paz. Een enorme grote, chaotische en drukke stad, die wel in een prachtige omgeving ligt. La Paz ligt namelijk in een soort dal met daar omheen prachtige besneeuwde bergen. We hebben daar een stadswandeling gemaakt met een gids van daar en dat was erg interessant. Ze nam ons mee naar niet-toeristische plekjes. Vanuit La Paz zijn we weer doorgereisd naar Sucre, waar we nu zijn. Het is de hoofdstad van Bolivia. Het is wederom een wit stadje met prachtige architectuur en mooie uitkijkpunten over de stad. Vanavond reizen we door naar Uyuni, waar we een 3-daagse trip gaan maken naar de Salt Flats met een jeep. Kortom, weer iets leuks om naar uit te kijken! En we zijn volop aan het genieten!

  • 10 Mei 2015 - 11:09

    Plonie En Bert:

    Hallo Anouk,

    Leuk om nog wat meer details van jullie reis te lezen.

    Hoewel wij regelmatig wat horen, is dit voor ons een aanvulling.

    Geniet samen verder als verloofd stel van de rest van jullie reis.


    Dikke knuffel en groetjes van Bert en Plonie

  • 13 Mei 2015 - 09:50

    Marion:

    Hallo jongelui, inderdaad leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken.....mocht je bijna de grens niet over, jeetje! Fijn dat jullie het zo goed hebben, dus ik zou zeggen , blijven genieten van de mooie omgeving en elkaar : ). heel erg veel plezier nog samen en dikke xxx van ons!

  • 25 Mei 2015 - 09:56

    Mariette Overtoom:

    Die Machu Picchu krijgen jullie niet meer weg uit je leven!
    Wat een mooie en ook bijzondere plek voor deze vraag.
    Hartelijk gefeliciteerd allebei!

  • 25 Mei 2015 - 18:42

    Anouk:

    Dankjewel Mariette! Het was een onvergetelijk moment! Nu nog even genieten van 4/5 weken in Argentinie en dan weer lekker terug naar Nederland. Tot dan! Saludos vanuit Buenos Aires! Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vrijdag 30 januari 2015 is het zover... Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika!! De eerste 3 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen bij het project 'Los Molinos' in Cusco in Peru. Daarna ga ik nog lekker 2 maanden reizen door Peru, Bolivia, Argentinië en Chili!

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 6281

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 24 April 2015

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: