Estudiar español - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu Estudiar español - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Anouk Vissers - WaarBenJij.nu

Estudiar español

Door: Anouk Vissers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Februari 2015 | Peru, Cuzco

Afgelopen zondag ben ik voor het eerst naar de taalschool San Blas geweest. Ik was daar voor een briefing over de lessen Spaans met 4 andere meiden. Drie uit Duitland en 1 uit België. Na afloop zijn we met z'n allen Cusco in gegaan en hebben we wat gedronken. Niet zomaar wat, maar Pisco Sour, een heerlijk lokaal drankje! Vooral met Sabrina uit België heb ik een goede klik.

Maandagochtend had ik voor het eerst Spaans. Iedereen werd gemixt en ik kwam in een groepje van 3 terecht met een Duitse vrouw en een jongen uit Nederland. In het begin was het veel herhaling voor mij, aangezien ik in NL al een cursus had gedaan. Maar al gauw kwamen er nieuwe dingen. Er is best wat niveau verschil, waardoor we in 4 talen praten met elkaar. Die mix van talen levert vaak grappige momenten op. Zo wilde onze docent grappige Nederlandse woorden leren. We hadden gekozen voor het woord 'mafketel'. Echt fantastisch om dat uit te leggen en aan te leren, haha.

Na de les van vandaag ben ik met een klasgenoot naar 'La fiesta de San Blas' geweest. Een feest van 3 dagen met veel muziek, eten, vuurwerk en optochten. Het leek wel carnaval! Het was erg gezellig en ook leuk om te zien hoe ze dat hier vieren!

  • 04 Februari 2015 - 07:46

    Bert Timmermans:

    Hoi, Anouk,

    klinkt allemaal heel gezellig. Geniet er maar goed van.

    groetjes, Bert

  • 04 Februari 2015 - 11:55

    Mama En Papa:

    Hallo lieverd , wat fijn dat je het zo naar je zin hebt .!Ik zag het filmpje van het carnaval .........echt heel leuk,wordt je vrolijk van het:-).En kun je toch nog nederlands spreken, verleer je het niet ;-)
    Volgende woord koekwaus ;-).......om te leren! Que te diviertas .........Te amo xxx

  • 04 Februari 2015 - 14:18

    Theo:

    Hoi Anouk

    Leuk te lezen hoe je het maakt.
    Gelukkig klinkt het allemaal positief.
    Spaans lijkt me een lastige taal maar ik lees dat je je al goed voorbereid had.
    Hier in den Bosch gaat alles goed, a.s. zondag Cas zijn verjaardag vieren wordt alweer 1.
    groetjes van An en we blijven je volgen

    Groet THEO

  • 04 Februari 2015 - 22:34

    Plonie:

    Hallo Anouk,

    Fijn dat ik weer op de hoogte ben en dat jij het zo naar je zin hebt.
    Dit is voor ons allemaal heer lijk om te lezen.

    Dikke pakkerd,

    Plonie

  • 05 Februari 2015 - 09:16

    Anja:

    Ha Anouk,
    Wat leuk om alles van je te lezen!
    Geniet er van wij Theo en ikke lezen graag je verslagen! Top!

    Zondag feest Cas alweer 1 jaar hoe is het weer bij jou! Hier alles wit en glad maaaaaar de zo'n schijnt heerlijk!
    Lieve groet Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Vrijdag 30 januari 2015 is het zover... Dan vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika!! De eerste 3 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen bij het project 'Los Molinos' in Cusco in Peru. Daarna ga ik nog lekker 2 maanden reizen door Peru, Bolivia, Argentinië en Chili!

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 6282

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 24 April 2015

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: